Toolkit en communicatiematerialen

Voor deelnemers aan de Europese Mobiliteitsweek is een toolkit beschikbaar die gratis en vrijblijvend gebruikt kan worden voor het ontwerp van communicatiemiddelen. Door gebruik te maken van deze materialen wordt zichtbaar dat een initiatief bijdraagt aan een groter verhaal. Daarnaast worden jaarlijks communicatiematerialen ontwikkeld afgestemd op het thema van dat jaar.

Edgar

Edgar mascotte Europese MobiliteitsweekEdgar is de mascotte van de Europese Mobiliteitsweek en is daarmee een herkenbaar gezicht binnen de Europese Mobiliteitsweek: ook op deze website! Edgar is, in combinatie met verschillende duurzame vervoermiddelen, terug te vinden in de toolkit en verschijnt gevraagd en ongevraagd bij activiteiten.

Communicatiekanalen

Informatie over de Europese Mobiliteitsweek wordt gedeeld via deze Nederlandstalige website en via de Europese website www.mobilityweek.eu.

Daarnaast kan via de Nederlandstalige social-media kanalen (Twitter, Facebook) aandacht worden besteed aan acties die worden ondernomen in het kader van de Europese Mobiliteitsweek door gemeenten of andere initiatiefnemers. Ook worden deze kanalen gebruikt om actualiteiten te delen.